Στο νομοσχέδιο για τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και τη Μικροκινητικότητα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπάρχει διάταξη – πάγιο αίτημα της αγοράς.
Ήταν κάτι που το συζητούσε με τους εμπλεκόμενους φορείς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ήδη από το 2020.
Όπως αναφέρει το news247.g η ισοδυναμία του διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου (κατηγορία Β), με τον εθνικό κωδικό αριθμό «121», να ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1 (μοτοσυκλέτες μέγιστου κυβισμού 125 κ.εκ.).
Το πάγιο αίτημα των εισαγωγέων και εμπόρων μοτοσυκλετών, τελικά εντάχθηκε στο προς συζήτηση στη Βουλή, νομοσχέδιο και εκτός απροόπτου θα ψηφιστεί, καθώς οι παράμετροι που συνοδεύουν τη διάταξη, και από πλευράς ασφάλειας, δείχνουν επαρκείς.
Δηλαδή, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ως δικλείδες ασφαλείας την οδήγηση μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό τις εξής προϋποθέσεις: κατοχή της κατηγορίας Β πάνω από 6 έτη, συμπλήρωσης της ηλικίας των 27 ετών του οδηγού και υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση μοτοσυκλέτας, διάρκειας τουλάχιστον 3 μαθημάτων.
Με τις ίδιες προϋποθέσεις, η κατηγορία Β, (αυτοκίνητα) ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας ΑΜ, ήτοι δίκυκλα, τρίκυκλα και τετράκυκλα οχήματα, με μέγιστη, εκ κατασκευής, ταχύτητα 45 χλμ./ώρα, και μέγιστους κυβισμού έως 50 κ.εκ.
Επίσης, ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης, για την οδήγηση μοτοποδηλάτων, με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα.
Κι ακόμη, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει καινοτόμες προτάσεις για την αυτόνομη οδήγηση, ειδικά για μικρά λεωφορεία χωρίς οδηγό, εισάγονται διατάξεις για τη διευκόλυνση της διαδικασίας μεταβίβασης του οχήματος, προσαρμόζεται σε Κοινοτική Νομοθεσία η εκπαίδευση οδηγών, καταρτίζεται και τηρείται Μητρώο Εισαγόμενων Μεταχειρισμένων Οχημάτων καθώς και Μητρώο Ελεγκτών ΚΤΕΟ και θεσπίζονται κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΥΡΑ, ΑΣΠΡΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΟΚΚΙΝΑ ...ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ |