ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ Τ΄ΑΛΟΓΑ ΟΤΑΝ ΓΕΡΑΣΟΥΝ ;

    Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα παλιό και προσωπικά (αλλά και για σας ελπίζω) ΜΕΓΑΛΟ ΖΗΤΗΜΑ 

         ΤΟ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΜΕΝΟ (!) ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΩΝ ...ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ



Ένα γιγαντιαίο άγαλμα της ηθοποιού Μέριλιν Μονρόε πετάχτηκε σε μια εταιρεία συλλογής σκουπιδιών στο Γκιγκάνγκ της Κίνας. Το άγαλμα από ανοξείδωτο χάλυβα ύψους σχεδόν 30 ποδιών, το οποίο ζυγίζει περίπου οκτώ τόνους, κατασκευάστηκε από αρκετούς Κινέζους καλλιτέχνες σε διάστημα δύο ετών, βασισμένο στη διάσημη σκηνή της ταινίας της «The Seven Year Itch (7 χρόνια φαγούρα

 

Σηματοδοτεί μια από τις πιο εμβληματικές στιγμές στην ιστορία του κινηματογράφου - η Μέριλιν Μονρόε κρατάει ντροπαλά το φόρεμά της καθώς μια ριπή ανέμου φυσάει το ύφασμα γύρω της, εκθέτοντας τα αξιοζήλευτα πόδια της.

Είναι μια στιγμή τόσο καλά θυμόμαστε, αξιωματούχοι στο Σικάγο του Ιλινόις έχουν κάνει την λανθασμένη απόφαση να ανεγείρουν ένα κλιμακωτό μοντέλο 26 ποδιών της κ. Μονρόε σε φόρο τιμής - σύμφωνα με μια νέα έρευνα.

Το άγαλμα, κάτω από το οποίο οι περαστικοί μπορούν ελεύθερα να ατενίσουν τη φούστα της σειρήνας της οθόνης, έχει καταταχθεί νούμερο ένα στη λίστα των δέκα (;)χειρότερων δημόσιων έργων τέχνης του Virtual Tourist (!;).


Το "Forever Marilyn", του Σιούαρντ Τζόνσον, ανεγέρθηκε τον Ιούλιο κοντά στον Πύργο Τρίμπουν της πόλης.

Και το γλυπτό από ανοξείδωτο χάλυβα και αλουμίνιο, το οποίο ζυγίζει 34.000 λίβρες, έχει σηκώσει περισσότερα από μερικά φρύδια.

Κυρίως επειδή οι επισκέπτες της πλατείας έρχονται αμέσως αντιμέτωποι με το περτ κάτω μέρος του Μονρόε με λαμπερά λευκά εσώρουχα και τις τέλειες καρφίτσες της στρυμωγμένα με άσπρα, ανοιχτά τακούνια γατάκι.

Οι δυσφημιστές έχουν βρει τόσα πολλά πράγματα να επικρίνουν για αυτό το έργο που είναι δύσκολο να γνωρίζουμε από πού να ξεκινήσουμε: την κλίμακα των 26 ποδιών. Η απρέπειά του δεδομένου ότι η ταινία στην οποία αποτίει φόρο τιμής - η Επταετής Φαγούρα του 1955 - διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη. και την αντιληπτή ωμότητά της, δεδομένου ότι οι θεατές είναι σε θέση να αναζητήσουν απευθείας το φόρεμά της.

Ο Abraham Ritchie έγραψε στο Art Chicago Blog μετά την αποκάλυψη ότι το άγαλμα ήταν ένα «ανατριχιαστικό σλοκ από έναν γλύπτη πέμπτης κατηγορίας που μαστίζει μια πρώτης τάξεως δημόσια συλλογή έργων τέχνης».

Αλλά ο όμιλος Zeller Realty, στον οποίο ανήκει η πλατεία και τώρα το άγαλμά της, απάντησε υπερασπιζόμενος το έργο τέχνης: «(Ο Paul Zeller) του αρέσει να φέρνει πράγματα που προκαλούν συζήτηση», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Μπορεί να είναι αμφιλεγόμενα, αλλά του αρέσει η τέχνη που κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται.

Τον Ιούνιο, το φόρεμα Travilla της Μονρόε με ελεφαντόδοντο βγήκε σε δημοπρασία, το οποίο πουλήθηκε από τη συλλέκτη κοστουμιών του Χόλιγουντ Debbie Reynolds - η νικήτρια που πληρώνει 4,6 εκατομμύρια δολάρια για τον κλέφτη σκηνής.

Ευτυχώς για όσους απεχθάνονται το άγαλμα της ομοιότητάς του, η δημιουργία έχει προγραμματιστεί να σταθεί μόνο μέχρι το 2012.

Ωστόσο, υπάρχουν πολλά άλλα έργα τέχνης που οι συντάκτες του Virtual Tourist έχουν διαλαλήσει ως δημόσια βάρη.

Ο γενικός διευθυντής της ιστοσελίδας Giampiero Ambrosi εξηγεί: «Το πρόβλημα με τη δημόσια τέχνη είναι ότι συχνά δεν μπορείτε να το αποφύγετε. Τουλάχιστον με την τέχνη που στεγάζεται σε ένα μουσείο μπορείτε να επιλέξετε να μην πάτε στο μουσείο, αλλά με αυτά τα κομμάτια ίσως χρειαστεί κυριολεκτικά να κάνετε μια παράκαμψη για να ξεφύγετε από αυτά. Αυτό και το γεγονός ότι και ίσως τα πληρώνετε με τη μορφή φόρων είναι αυτό που ωθεί τα μέλη μας να σχηματίσουν τέτοιες άκαρπες απόψεις.»

 

 



σοφι
  Τελειώνοντας η απορία μου τι θα έλεγαν αν ζούσαν οι Αρχαίοι Έλληνες, φιλότεχνοι και λιγότερο αλλά ..."μερακλήδες φιλόσοφοι" (Ικτίνος, Καλλικράτης, Φειδίας, Ευριπίδης, Σοφοκλής, Αισχύλος, Πυθαγόρας, Σωκράτης κλπ). 

Οι απορίες όλες δικές σας να σας ...ταλαιπωρούν !

Καλύτερα θα ήταν να είχαν δυνατότητα γνώμης και οι μελλοντικές ...παγκόσμιες γενεές του ανθρωπίνου είδους κάτι που εκ των πραγμάτων είναι αδύνατον. Γι' αυτό ..."κάντε κράτει" των αποφάσεων σας και ενέργειων σας, φίλοι Αμερικανοί, Ασιάτες και λοιποί φύλακες της Ανθρώπινης Ιστορίας Τέχνης.