ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ [2022/03/03]

 


Το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το Antonov AN-225, καταστράφηκε κατά τη διάρκεια της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, σύμφωνα με Ουκρανούς αξιωματούχους, προκαλώντας ανησυχία και θλίψη στον κόσμο των αερομεταφορών στον οποίο κατέχει σχεδόν το καθεστώς λατρείας.

Το τεράστιο αεροσκάφος, που ονομάζεται "Mriya", ή "όνειρο" στα ουκρανικά, ήταν σταθμευμένο σε αεροδρόμιο κοντά στο Κίεβο όταν δέχθηκε επίθεση από "Ρώσους επιβαίνοντες", ανέφεραν οι ουκρανικές αρχές, προσθέτοντας ότι θα ανακατασκευάσουν το αεροπλάνο.

"Η Ρωσία μπορεί να κατέστρεψε τη "Mriya" μας. Αλλά δεν θα μπορέσουν ποτέ να καταστρέψουν το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα επικρατήσουμε!" Έγραψε Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντμίτρο Κουλέμπα στο Twitter.

Δεν έχει υπάρξει ανεξάρτητη επιβεβαίωση της καταστροφής του αεροσκάφους. Ένα tweet της εταιρείας Antonov ανέφερε ότι δεν μπορεί να επαληθεύσει την "τεχνική κατάσταση" του αεροσκάφους μέχρι να επιθεωρηθεί από ειδικούς.

Η ουκρανική κρατική αμυντική επιχείρηση Ukroboronprom, η οποία διαχειρίζεται τον Αντόνοφ, εξέδωσε την Κυριακή ότι το αεροσκάφος καταστράφηκε αλλά θα ανοικοδομηθεί εις βάρος της Ρωσίας -- κόστος το οποίο ανέρχεται σε 3 δις δολάρια.

"Η αποκατάσταση εκτιμάται ότι θα λάβει πάνω από 3 δις δολάρια ΚΑΙ πάνω από πέντε χρόνια", ανέφερε η δήλωση. "Καθήκον μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι δαπάνες αυτές καλύπτονται από τη Ρωσική Ομοσπονδία, η οποία έχει προκαλέσει σκόπιμη ζημιά στην αεροπορία της Ουκρανίας και στον τομέα αεροπορικών φορτίων.

Σε μεταγενέστερη δήλωσή της, η εταιρεία ανέφερε ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στο έδαφος κοντά στο Κίεβο στις 24 Φεβρουαρίου και υποβλήθηκε σε συντήρηση.

"Σύμφωνα με τον διευθυντή της Antonov Airlines, ένας από τους κινητήρες αποσυναρμολογήθηκε για επισκευές και το αεροπλάνο δεν ήταν σε θέση να απογειωθεί εκείνη την ημέρα, αν και δόθηκαν οι κατάλληλες εντολές", ανέφερε.

Ρωσικές δυνάμεις ισχυρίστηκαν ότι κατέλαβαν το αεροδρόμιο Hostomel, όπου βρισκόταν το AN-225, την Παρασκευή. Μια ομάδα του CNN στο έδαφος είδε ρωσικά αερομεταφερόμενα στρατεύματα να παίρνουν θέσεις.

Δορυφορικές εικόνες από την Maxar Technologies δείχνουν σημαντική ζημιά σε μέρος του υπόστεγου στο οποίο αποθηκεύεται το AN-225.


Εν τω μεταξύ, οι πληροφορίες πυρκαγιάς της NASA για το σύστημα διαχείρισης πόρων εντόπισαν πολλαπλές πυρκαγιές στο αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένου του υπόστεγου όπου φυλάσσεται το αεροπλάνο. Η πυρκαγιά στο υπόστεγο εντοπίστηκε στις 11:13 π.m. την Κυριακή, σύμφωνα με τα στοιχεία της NASA, τα οποία λαμβάνονται από αρκετούς δορυφόρους της NOAA και της NASA.

Δεν είναι σαφές εάν αυτές οι πυρκαγιές στο αεροδρόμιο είναι αποτέλεσμα πραγματικών πυρκαγιών ή εκρήξεων από στρατιωτικές επιθέσεις.

Εάν επιβεβαιωθεί, η επίθεση θα σηματοδοτήσει ένα συγκλονιστικό τέλος σε ένα αεροσκάφος που έχει δει περισσότερα από 30 χρόνια υπηρεσίας που χρονολογούνται από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης.

Το AN-225 μερικές φορές συντάχθηκε για να βοηθήσει στην αερογέφυρα κατά τη διάρκεια κρίσεων σε άλλες χώρες. Στον απόηχο του σεισμού της Αϊτής το 2010 παρέδωσε προμήθειες βοήθειας στη γειτονική Δομινικανή Δημοκρατία. Κατά τη διάρκεια των πρώτων ημερών της πανδημίας Covid χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά ιατρικών προμηθειών σε πληγείσες περιοχές.

Η δημοτικότητά του στον κόσμο των αερομεταφορών σήμαινε ότι συχνά προσέλκυε μεγάλα πλήθη όπου κι αν πήγαινε, ειδικά όταν έκανε εμφανίσεις αστέρων σε αεροπορικές επιδείξεις.

Μερικοί από τους οπαδούς της βγήκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την Κυριακή για να εκφράσουν την απογοήτευσή τους για τους ισχυρισμούς καταστροφής του αεροσκάφους. "Mriya - Θα σας θυμούνται πάντα!" έγραψε ο blogger της αεροπορίας Sam Chui στο Twitter.

Μέχρι σήμερα, η Mriya παραμένει το βαρύτερο αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ. Τροφοδοτείται από έξι κινητήρες turbofan, έχει μέγιστο βάρος ωφέλιμου φορτίου 250 τόνους, το οποίο μπορεί να μεταφερθεί μέσα ή στην πλάτη του. Διαθέτει το μεγαλύτερο άνοιγμα πτερυγίων από οποιοδήποτε αεροπλάνο σε επιχειρησιακή υπηρεσία.

Μόνο ένα An-225 κατασκευάστηκε ποτέ από την εταιρεία Antonov με έδρα το Κίεβο, η οποία σκέφτηκε το σχέδιο. Πήρε για πρώτη φορά πτήση το 1988 και από τότε βρίσκεται σε υπηρεσία.

Σχετικό περιεχόμενο [δεν παρέχονται περισσότερες πληροφορίες, βλέπε συνημμένη διεύθυνση]

Antonov An-225: Το μεγαλύτερο ημιτελές αεροπλάνο στον κόσμο βρίσκεται κρυμμένο στην αποθήκη

Η κατασκευή ξεκίνησε με δεύτερο αεροπλάνο, αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Η ιστορία του An-225 ξεκινά τη δεκαετία του '60 και του '70, όταν η Σοβιετική Ένωση ήταν κλειδωμένη σε έναν αγώνα δρόμου στο διάστημα με τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μέχρι το τέλος της δεκαετία του 1970, προέκυψε η ανάγκη μεταφοράς μεγάλων και βαρέων φορτίων από τους τόπους συνελότητάς τους στο Κοσμοδρόμιο Μπαϊκονούρ, το εκτεταμένο διαστημικό λιμάνι στις ερήμους του Καζακστάν που ήταν το εφαλτήριο για το πρωτοποριακό διαστημικό ταξίδι του Γιούρι Γκαγκάριν το 1961.

Το εν λόγω φορτίο ήταν το διαστημόπλοιο Buran, η απάντηση της Σοβιετικής Ένωσης στο διαστημικό λεωφορείο της NASA. Δεδομένου ότι εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν αεροπλάνα ικανά να το μεταφέρουν, η εταιρεία Antonov διατάχθηκε να αναπτύξει ένα.



πηγη     CNN INTERNATIONAL